
Publikacje
A. Krajna, L. Ryk, K. Sujak-Lesz, Kształcenie zawodowe nauczycieli fizyki – kompetencyjne ujęcie programu, [w:] Pierwsze kroki w grze… Zaproszenie do dyskusji. Preprint 2/96. Wrocławska Oficyna Nauczycielska. Wydawnictwo Wrocławskiego Ośrodka Metodycznego we Wrocławiu, Wrocław 1996, s. 27-36. (Tekst w zmienionej formie został opublikowany w tomie: Perspektywy kształcenia nauczycieli fizyki. Zeszyt 10 (pod red. W. Błasiaka) z serii Problemy studiów nauczycielskich, Wyd. Naukowe WSP, Kraków 1997, s. 60-65, 178-182.)
S. Dudziak, B. Sujak-Cyrul, Koncepcja badania procesu nauczania-uczenia się studenta i ucznia przy użyciu narzędzi doskonalenia jakości, [w:] Edukacja zawodoznawcza i edukacja projakościowa w szkole, pod red. A. Krajny, L. Ryka, K. Sujak-Lesz, Wyd. MarMar, CEN UWr. przy udziale Wydziału Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia, Wrocław 2005, s. 275-296.
S. Dudziak, Zapobieganie nieosiągania założonych rezultatów w planowaniu lekcji fizyki. Wnioski z zastosowania podejścia procesowego w studenckiej Pracowni Dydaktyki Fizyki, [w:] Edukacja projakościowa w szkole, red. B. Sujak-Cyrul, Wyd. MarMar, CEN UWr., Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Opolskiego, Wrocław-Opole 2006, s. 234-241
J. Górski, Metodyczna analiza instrukcji wykonywania wybranych eksperymentów fizycznych w szkole średniej. [W:] Problemy dydaktyki fizyki, Oficyna Wyd. ATUT – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, Krośnice-Wrocław 2011, s.245-258
Tekst stanowi analizę metodyczną wykonywania wybranych eksperymentów opracowanych przez studentów fizyki nauczycielskiej (II stopień) Uniwersytetu Wrocławskiego podczas zajęć prowadzonych przez doc. dr Krystynę Sujak-Lesz w Pracowni Dydaktyki Fizyki. Prace zostały opublikowane w Problemach dydaktyki fizyki, Oficyna Wyd. ATUT – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, Krośnice-Wrocław 2011, s. 201-244
– I. Gruszecka, M. Olufowobi-Tarka, Wyznaczanie przyspieszenia ziemskiego,
– J. Adamek, K. Mila, Wyznaczanie ciepła właściwego bryły metalu,
– A. Koźmic, N. Kędroń, Wyznaczanie charakterystyki prądowo-napięciowej wybranych elementów,
– P. Skowroński, Wyznaczanie ogniskowej soczewki skupiającej metodą Bessela,
– D. Drewniak, P. Siedlecka, Wyznaczanie ogniskowej soczewki za pomocą ławy optycznej.
A. Krajna, K. Sujak-Lesz, Eksperyment uczniowski na lekcjach przyrody i fizyki w szkole. [W:] Problemy dydaktyki fizyki, Oficyna Wyd. ATUT – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, Krośnice-Wrocław 2011, s. 259-265.
E. Małkiewicz, A. Krajna, Kilka uwag o uczniowskim eksperymencie na lekcjach fizyki w liceum – kontekst psychologiczny. [W:] Problemy dydaktyki fizyki, Oficyna Wyd. ATUT – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, Krośnice-Wrocław 2011, s. 267-272.
E. Małkiewicz, A. Krajna, K. Sujak-Lesz, L. Ryk, J. Górski, Nauczanie fizyki przyjazne rozwojowi. [W:] Problemy dydaktyki fizyki, Oficyna Wyd. ATUT – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, Krośnice-Wrocław 2013, s.147-182