„Nauczyciele przyrodnicy w przyszłości” – relacja z konferencji
W dniach 14-16 marca Wrocław stał się prawdziwym centrum inspiracji dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. 32. Zjazd Nauczycieli, zorganizowany przez Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych, był okazją do wymiany doświadczeń, pogłębiania wiedzy i odkrywania nowych, fascynujących metod nauczania.
Na wydarzeniu pojawiło się mnóstwo nauczycieli pełnych pasji, a my mieliśmy przyjemność uczestniczyć w warsztatach prowadzonych przez naszych wspaniałych kolegów, którzy podzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem. Oto, co czekało na uczestników:
dr Tomasz Greczyło, prof. UWr – „Teksty źródłowe jako pretekst do sprawdzania kompetencji z zakresu przedmiotów przyrodniczych”
W trakcie warsztatów dowiedzieliśmy się, jak wykorzystywać teksty i obrazy w nauczaniu fizyki w szkole podstawowej. Zajęcia, pełne praktycznych przykładów, pokazały, jak rozwijać umiejętności pracy z różnymi materiałami i skutecznie angażować uczniów.
dr hab. Wojciech Kamiński – „Nauczanie fizyki wspomagane sztuczną inteligencją (AI)”
Podczas warsztatów poświęconych wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI) w dydaktyce fizyki, uczestnicy mieli okazję przekonać się, jak zaawansowane są możliwości AI w kontekście fizyki, a także zapoznali się z inspirującymi przykładami, które pokazują, jak efektywnie można ją zastosować w procesie nauczania.
dr Elwira Wachowicz – „Co nas grzeje, czyli efekt cieplarniany okiem fizyka”
Ostatni warsztat to była prawdziwa podróż w świat cieplarnianych tajemnic! Dr Wachowicz przybliżyła nam zagadnienia związane z transportem ciepła i wyjaśniła co ciało doskonale czarne ma wspólnego z temperaturą Ziemi i które gazy, to gazy cieplarniane. Warto było posłuchać i zobaczyć interesujące doświadczenia!
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za liczne przybycie oraz aktywny udział w warsztatach! To był świetny czas pełen wiedzy, pasji i inspiracji. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wydarzenia, które pozwolą nam wspólnie rozwijać edukację przyrodniczą.