Nowe wyzwania i możliwości w edukacji fizycznej

książka

Nakładem wydawnictwa Springer ukazała się właśnie książka zatytułowana „New Challenges and Opportunities in Physics Education”, w której znaleźć można rozdział pt. „Future Competencies in Physics Education and Learning with Multimedia in Poland” autorstwa naszego pracownika – dr. Tomasza Greczyło, prof UWr.

Książka ta skierowana jest przede wszystkim do nauczycieli szkół ponadpodstawowych oraz ich uczniów, którzy chcieliby poszerzyć wiedzę o zasadach współczesnej fizyki oraz starają się wykorzystywać metody naukowe na lekcjach. Pozycja ta to owoc interaktywnego i multidyscyplinarnego podejścia, które może pomóc przygotować obecne i przyszłe pokolenia do stawienia czoła wyzwaniom technologicznym i społecznym.

Zamiast stosować jednokierunkowe podejście dydaktyczne, autorzy – naukowcy, filozofowie, eksperci ds. komunikacji, historycy nauki i innowatorzy nauczania przedmiotów ścisłych – dzielą książkę na dwie części. Pierwsza z nich, zatytułowana „Communicating Contemporary Physics”, przedstawia, w jaki sposób nowe osiągnięcia w fizyce wpływają na współczesną kulturę.

Druga część, zatytułowana „Digital Challenges for Physics Learning”, obejmuje badania nad edukacją fizyki z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), a także przedstawia doświadczenia nauczycieli oraz szereg pomysłów i projektów mających wspierających innowacyjność w nauczaniu fizyki i przedmiotów STEM.

Projekt "Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

Fundusze Europejskie
Rzeczpospolita Polska
Unia Europejska
NEWSLETTER